.

De kleuren van Cafayate
Featured

De kleuren van Cafayate

We zitten in het droge hoogland van Noord Argentinië. Cafayate. Daar waar de zon bijna altijd schijnt. In elk geval nu wij hier zijn. Het is heet! In de middag steekt er een stevig windje op wat het in elk geval wat draaglijker maakt maar zeker niet afkoelt. Veel drinken dus, liters gaan er doorheen. En hier is dat ook weer veel wijn want Cafayate ligt tussen de wijngaarden en heeft een groot aantal bodegas. Allemaal op loopafstand in het dorp, dus we doen een ook hier een rondje proeven van al het heerlijks.

Hotpot en BIG boeddha
Featured

Hotpot en BIG boeddha

Wenchuan in de plaats waar het epicentrum lag van de aardbeving van 2008. Meer dan 88.000 mensen kwamen om 11.000.000 raakten dakloos. Kille getallen die de enorme schaal van verwoesting aangeven. Als we de bus nemen naar Chengdu rijden we dwars door dit gebied. En wat blijkt, ogenschijnlijk is er nog maar heel weinig van te zien. Wenchuan is een geheel nieuwe stad waar alles weer zijn gang lijkt te gaan.

Fietsen door Xi'an
Featured

Fietsen door Xi'an

Xi'an is ook zo'n flink uit de kluiten gewassen stadje, zo'n 6,6 miljoen mensen leven hier. En op zaterdag gaan ze allemaal de stad in om te shoppen. Althans zo lijkt het. Het is dus zaterdag vandaag en wij hebben het nobele idee om eens wat aan de conditie te gaan doen. Dus niet meer rustig wandelend door zo'n stadje kuieren, nee we gaan sportief op de fiets! Voor het hotel staat op straat een "fietsen op de stoep parkeerbeheer mannetje" en die wil ook wel verhuren.

Dushanbe naar Kalaikhumb
Featured

Dushanbe naar Kalaikhumb

Vanochtend snel een ontbijtje en om half acht de tassen in de Landcruiser van Turat geparkeerd. Vervolgens naar een winkeltje om 18 flessen water in te slaan, de tank vol gegooid en Dan echt op pad!
Het eerste uur rijden we door Dushanbe en van alles wat er tegenaan gebouwd is. Niet heel fraai. Gelukkig wordt daarna het landschap weidser en zien we weer vooral veel landbouw.

Achter de fanfare aan ...
Featured

Achter de fanfare aan ...

Vandaag op weg naar Panama. Al om half zes 's ochtends met de bus vertrokken naar San Isidrio. We hopen daar dan vlot de aansluiting naar de grens te pakken. Pakt iets anders uit, als we om half negen in San Isidro arriveren blijkt de eerstvolgende bus naar de grens pas om half een 's middags te vertrekken. We zijn dus lekker op tijd. De stad ingelopen en daar even ontbeten en vervolgens een uurtje of wat in het park zitten relaxen tot de bus vertrekt.

Hoezo Hezuo
Featured

Hoezo Hezuo

Hezuo ligt op een uurtje rijden van Xiahe en heeft een bijzonder paleis wat we willen gaan bekijken. Mooi voor een dagtripje op en neer vanuit Xiahe. Bij het busstation gelijk maar de bus tickets geregeld voor de bus van morgen naar Langmusi. En dan heen.
Het “Mila'erba paleis” ligt aan de toegangsweg naar Hezuo dus zodra we het zagen, gelijk uit de bus gesprongen.