• AUSTRALIE - Western Australia - Langs de coastal highway
  • TIBET - Lunch bij Yamdrok Tso
  • KYRGIZIE - Song kol, bergmeer op 3016 m. hoogte
  • KYRGIZIE - Yurts bij het Song kol meer
  • KYRGIZIE - Tash Rabat, yurtlife!
  • KYRGIZIE - Kol Ukok
  • KYRGIZIE - Trekking naar Kol Ukok
  • KAZACHSTAN - Astana city centre life
  • KAZACHSTAN - Astana Bayterek Tower
  • TAJIKISTAN - 4500 Mtr hoogte, Zor Kul National Park
Australie

De laatste dagen in Australie. We wisselen tussentijds nog even van hostel. Dit kost niet al te veel moeite want er zitten er hier een stuk of tien bij elkaar. De gemiddelde leeftijd van de medekamergenoten is hier wel erg laag geworden en de hoeveelheid herrie is ongeveer evenredig gestegen dus we slijten de laatste dagen nog lekker even in een tweepersoons kamer in de Kangoo backpackers.

Panama

Regen, regen, regen, hier in Panama City leek er geen eind aan te komen. Tot vandaag dan, want opeens was het vanmorgen droog. Gelijk de bus gepakt naar de Miraflores sluizen bij het Panama kanaal. Het is vandaag weer een bedrijvige dag. Gisteren was bijna alles gesloten vanwege een feestdag. De wijk waar we zitten is al niet heel erg vrolijk, maar met al die gesloten rolluiken en de hele dag regen zag het er helemaal treurig uit.

China

Een eerste dag tussen de bergen. Yangshuo ligt aan alle kanten prachtig ingeklemd tussen de bergen. Vanuit het straatje waar ons hotelletje zit kijk je zo tegen een van de rotswanden op. Vandaag willen we een boottocht maken over een van de rivieren die tussen de bergen door slingert. Eerst naar het busstation gelopen en vandaar een bus genomen naar een startpunt van de boten. Het ligt ongeveer halverwege Yangshuo en Guilin.

Vanochtend eerst wat emails rondgestuurd. Onze Tibettrip blijkt bijna een week eerder te kunnen starten, de permits zijn sneller te regelen. We vertrekken nu 27 April. Een mooie meevaller dus. Daarna met de bus naar Lijang. Eigenlijk een luilekker ritje, want het duurt maar drie uur en de weg is in goede staat. Ook vandaag weer heerlijk weer. Als we in Lijang aankomen worden we gedropt bij het busstation. Dat ligt echter nogal een eindje van de oude stad waar we een willen dus tijd om een stukje te lopen. Een brede straat die we door lopen is helemaal afgezet door de politie. Even later blijkt waarom; we lopen langs het stadion en daar wordt vanmiddag de interland China - Australie gespeeld. Bij de ingang staan wat vrouwen met kaarten te zwaaien. Het lijkt ons wel wat en voordat we het weten hebben we twee kaarten voor de wedstrijd van over 1 1/2 uur. Nu nog een guesthouse...

Tajikistan

Het weer is veranderd. De felblauwe hemel die we normaal ‘s ochtends hebben is vervangen door een beetje heiig exemplaar. Jammer voor het uitzicht op het meer Karakul, ook dit is nu in nevelen gehuld. Na een uitgebreid ontbijt gaan we op pad richting de grens met Kirgizië.

India - Ladakh

Onze vlucht naar India verliep voorspoedig, een uurtje vertraging in Londen maar dat werd onderweg weer goedgemaakt want we kwamen keurig op tijd in Delhi aan. Hier de bus genomen van het internationale vliegveld naar het deel voor de binnenlandse vluchten. Het domestic deel is een stuk moderner dan de internationale luchthaven. Net nieuw. Hier wachten we een paar uurtjes op onze vervolg vlucht naar Amritsar. Even na de middag de lucht in met Jetair.

Welkom

Welkom op onze website. Je vindt hier van alles over onze grote passie: reizen over het aardbolletje. Verhalen, reisverslagen, indrukken, info en foto's van de vele grote en kleinere reizen die we hebben gemaakt.

Waar zijn we nu:

Basecamp, Holland

netherln_loc

Salar de Uyuni

Gepost in Bolivia

Bekijk onze een deel van onze reis over het dak van de Andes.

We starten in San Pedro de Atacama in Chile en rijden drie dagen per Landcruiser door een van de mooiste landschappen ter wereld om uiteindelijk in Uyuni te eindigen. Langs vulkanen, turqouise meren vol flamingo's, lama's en vicuna's en natuurlijk de fantastische Salar de Uyuni. {google}2194061502697886642&hl{/google}