• AUSTRALIE - Western Australia - Langs de coastal highway
  • TIBET - Lunch bij Yamdrok Tso
  • KYRGIZIE - Song kol, bergmeer op 3016 m. hoogte
  • KYRGIZIE - Yurts bij het Song kol meer
  • KYRGIZIE - Tash Rabat, yurtlife!
  • KYRGIZIE - Kol Ukok
  • KYRGIZIE - Trekking naar Kol Ukok
  • KAZACHSTAN - Astana city centre life
  • KAZACHSTAN - Astana Bayterek Tower
  • TAJIKISTAN - 4500 Mtr hoogte, Zor Kul National Park
Rusland

Het is al donker als we vertrekken uit Moskou. We zien dan ook niet veel meer van deze stad. In de trein blijkt dat er vrijwel alleen maar Mongolen mee reizen en een enkele Rus. Eigenlijk is het helemaal een Mongoolse trein want ook de provodniki (de dames die de wagon schoonhouden) zijn Mongools. Een wat ouder frans stel zijn de enige die net als wij als tourist de rit maken. Er zitten heel wat handelaren in ons treinstel en er wordt druk gesleept met tassen vol handel. Wij houden het nu wel voor gezien en gaan ons voor de eerste keer in slaap laten kedeng-eh-dengen.

Indonesie

Maandag 26 April / Dinsdag 27 april  Om half 10 van huis gegaan met de taxi richting Schiphol. Omdat we zo vroeg waren hadden we de goede stoelen nog voor het uitzoeken, we zitten dus achterin. Rond half een opgestegen richting Singapore. Het toestel van Singapore Airlines was weer voorzien van de gebruikelijke luxe en al filmpjes kijkend vlogen we de uurtjes weer aan elkaar. Om zeven uur 's ochtends (lokale tijd) geland en even voor half negen weer door gevlogen naar Mattaram op Lombok. Op het vliegveld eerst even wat geld gewisseld en geïnformeerd voor  een vlucht naar Maumere op Flores. Het blijkt niet meer mogelijk om direct te vliegen van Lombok naar Flores, alle vluchten gaan nu via Denpasar. Meteen maar een reservering gemaakt voor a.s. zaterdag.Vervolgens een taxi genomen naar Tetebatu en ons laten droppen bij de Soedjono bungalows. Tetebatu is een klein dorpje hooggelegen op de helling van de Gunung Rinjani vulkaan. Onze bungalow staat tussen de fruitbomen en vanaf de...

Chili

De eerste dag op Paaseiland komt vooral vanuit de ligstoel op ons af. We doen het even lekker rustig aan vanmorgen. De vliegmarathon van gisteren was vrij vermoeiend. Roger, de eigenaar, komt vragen of we meedoen met het oudjaars feest. Eten en drinken het oude jaar uit. Natuurlijk! Er zal totaal een man of vijftig aanwezig zijn, gezellig!Later vang ik op dat hij vandaag te vissen gaat voor barbecue vulling tijdens het feest dus een deal is snel gemaakt, met de mannen uit vissen.

Costa Rica

Nicaragua en Costa Rica hebben ruzie, niet zo heel erg, maar toch wel een beetje. Schijnt iets te zijn met landjepik over en weer. We zagen het al de afgelopen dagen in de kranten staan, maar bij de grensovergang wordt het helemaal duidelijk. Dat we hier twee weken geleden langs kwamen was het al druk met vooral vrachtwagens. Nu is het MEGA druk. Aan de Costaricaanse kant staat een kilometers lange file met vrachtwagens, allemaal van die enorme Mack trucks. Kennelijk zijn ze even heel stipt bij de Nicaraguaanse immigratie...

Tibet

Lhasa 03/05 - 11/05 De eerste twee dagen in Lhasa doen we lekker rustig aan. Onze 8-daagse trip was toch best wel vermoeiend en het is prettig om nu een beetje gas terug te nemen.Niet dat we helemaal niets doen want daar is Lhasa veel te leuk voor. Bij aankomst zijn we hier in het Banak shol guesthouse gegaan, metname door de goede verhalen die we hier over gehoord hadden. Het viel echter erg tegen. De kamers zijn erg lawaaierig en oud. Nu is dat niet zo erg want de afgelopen week hadden we niet anders, maar hier vragen ze er wel een behoorlijke prijs voor. De prijs - kwaliteit verhouding is dus nogal zoek. Dus de volgende dag geswitched naar het Kirey guesthouse. Hier een veel betere kamer voor minder geld.

Australie

Brisbane is weer eens big city. Maar gelukkig hebben ze een perfecte stadscamping op loopafstand van de bushalte. En dat komt weer mooi ujit want parkeren in de stad is hier al net zo beroerd als in Nederland. We pakken dus lekker de bus als we naar het centrum gaan. Ons dagje Brisbane begint met de stadswandeling uit de reizigersbijbel. Lekker kuieren langs de rivier, door parken en langs historische gebouwen.

Welkom

Welkom op onze website. Je vindt hier van alles over onze grote passie: reizen over het aardbolletje. Verhalen, reisverslagen, indrukken, info en foto's van de vele grote en kleinere reizen die we hebben gemaakt.

Waar zijn we nu:

Basecamp, Holland

netherln_loc

Osaka

Gepost in Japan

Voor ons laatste treinritje gaan we een keertje niet via Kioto station. We lopen nu eerst naar een station in de buurt om daar de Keihan lijn te pakken. Met deze trein kunnen we weer vlak in de buurt van ons volgende hotel uitstapppen. Het is maar een kort ritje en na een klein uurtje staan we midden in Osaka.

Osaka is de twee na grootste stad van Japan en onze eindbestemming. De eerste dag verkennen we de omgeving een beetje. We zitten met ons hotel vlak bij de rivier die dwars door Osaka stroomt. In het midden ligt een langgerekt eiland wat via de brug naar de overkant te bereiken is. Het is geheel ingericht als park met in het midden een enorme rozentuin. Alle kleuren staan er tussen en het is er enorm druk met fotograferende mensen. De tweede dag gaan we hier onze sushi lunch opeten en loopt het er vol met mensen uit de omliggende kantoortorens die er ook gaan lunchen. Leuk plekje.

Ook een dagje op route door de stad gegaan. Met de metro weer deze keer. Het netwerk mag hier wel niet zo enorn uitgebreid zijn als in Tokio maar je kan toch overal komen. We gaan eerst naar naar Americana, de alternatieve hoek van de wijk Shinsaibashi . Veel hippe shops en lantaarnpalen in de vorm van langgerekte mannetjes. Daarna doorgewandeld naar Dotonbori. Dit is het kloppende hart van Osaka. Enorme lichtreclames in de Dotonbori straat en langs de rivier die zelfs overdag indrukwekkend zijn. De wijk zit vol met restaurants, vooral vis en krab. De krabrestaurants zijn gemakkelijk te herkennen aan de enorme bewegende krab op de gevel. Verder weer enorm veel gokhallen waarvan het licht en geluid je al van verre tegemoet komt. Leuk wijkje voor een uurtje of wat sightseeing.
Osaka - Osaka CastleDaarna met de metro naar het Osaka kasteel gegaan, Osaka - Jo zoals het officieel heet. Het is nog wat groter dan het kasteel wat we eerder in Matsumoto zagen. Alleen was dat kasteel nog orgineel en is dit een herbouw uit de jaren 30 van de vorige eeuw. En dat zie je, voorla van dichtbij, er toch een beetje aan af. Het ligt wel erg fraai op het hoogste punt en om er te komen moet je over diverse slotgrachten en langs enorme muren.
En dan zijn onze dagen in Japan alweer voorbij. De laatste ochtend nog een rondje door de omgeving. Even over de langste rechte ‘shoppingstreet’ van Japan. 2.6 kilometer maar liefst, en geheel overdekt. En dan op naar het vliegveld. Tassen opgepikt bij het hotel en met metro en trein naar het Kansai Airport. Ook dit ligt weer ruim buiten de stad op een kunstmatig aangelegd eiland in een baai. Een uurtje met de trein. We eten eerst wat op het plaza en gaan dan inchecken. Het gaat allemaal heel voorspoedig en snel vliegen we weer richting Holland. Een mooie reis in de pocket!