• AUSTRALIE - Western Australia - Langs de coastal highway
  • TIBET - Lunch bij Yamdrok Tso
  • KYRGIZIE - Song kol, bergmeer op 3016 m. hoogte
  • KYRGIZIE - Yurts bij het Song kol meer
  • KYRGIZIE - Tash Rabat, yurtlife!
  • KYRGIZIE - Kol Ukok
  • KYRGIZIE - Trekking naar Kol Ukok
  • KAZACHSTAN - Astana city centre life
  • KAZACHSTAN - Astana Bayterek Tower
  • TAJIKISTAN - 4500 Mtr hoogte, Zor Kul National Park
China 2012

Finnair heeft een nieuwe bestemming in haar programma; Chongqing. En als we heen vliegen blijkt dat vrijwel alleen de Chinezen dat ontdekt hebben... Een vliegtuig vol met vermoeide koppies van het vele shoppen in Europa. Tassen vol gaan er het vliegtuig in. Een maal aangekomen in Chongqing wandelen we zo van het airport de stad in.

Zuid Afrika

Vandaag weer een dagje gravel. Van de kokerbomen gaan we oostwaarts richting grens en het Kgalagadi Transfrontier Park. Dit is weer richting Kalahari en al snel rijden we weer door rode duinen. De duinen liggen allemaal langgerekt van noord naar zuid en aangezien wij hier haaks op rijden krijgen we een uurtje achtbaan cadeau. Continu duin op en weer duin af.

Argentinie

Als je van meren in de bergen houdt moet je naar Bariloche! Deze stad ligt midden in wat hier het meren gebied wordt genoemd. En met reden want het is hier water overal waar je kijkt. Bariloche ligt zelf aan een van de grootste meren; het Lago Nahuel Huapi. En Bariloche is een paradijs voor iedereen die van chocolade houdt. Ze hebben hier winkels zo groot als een supermarkt met alleen maar chocola. Ook als chocoladefondue!

Laos

Vrijdag 19 Mei / Zaterdag 20 Mei Om half negen opgehaald door taxi Schoorl. Nog even de fotorolletjes gekocht in de taxfree shop en om 11.50 vlogen we dan eindelijk. Allereerst met SAS naar Kopenhagen, vervolgens met Thai Airlines naar Bangkok. Om 06.00 uur s’ochtends plaatselijke tijd geland in Bangkok, het is nog erg rustig op de luchthaven. We hebben nog even voor 150 $ aan Bahts ingewisseld en konden om 08.20 al weer doorvliegen naar Vientiane. Ons eerste contact met Laos. De luchthaven is modern, eigenlijk hadden we iets anders voorgesteld. Rustig sluiten we aan in de rij voor de visa. Het is toch even spannend, zouden we “erin” mogen? Na het nodige papierwerk en de 30$ in contanten krijgen we de stempels in de paspoorten. Toegang voor veertien dagen! Vanaf het vliegveld met de taxi naar het Vannashin guesthouse gegaan.  Voor 9$ een kamertje met fan. We waren beiden behoorlijk moe van de reis en zijn eerst voor een uur of wat gaan slapen.Aan het eind van de middag voor het eerst...

Australie

De laatste dagen in Australie. We wisselen tussentijds nog even van hostel. Dit kost niet al te veel moeite want er zitten er hier een stuk of tien bij elkaar. De gemiddelde leeftijd van de medekamergenoten is hier wel erg laag geworden en de hoeveelheid herrie is ongeveer evenredig gestegen dus we slijten de laatste dagen nog lekker even in een tweepersoons kamer in de Kangoo backpackers.

Botswana

Half zes opgestaan voor ons tripje van vandaag, we gaan naar het  Moremi Nationaal park! Om zes uur de deur uit in een Landcruiser die is omgebouwd tot safari-vehikkel. Het eerste uur gaat nog over de geasfalteerde weg en op dit tijdstip is het bokkoud in zo'n open auto die er zo snel mogelijk probeert te komen.

Welkom

Welkom op onze website. Je vindt hier van alles over onze grote passie: reizen over het aardbolletje. Verhalen, reisverslagen, indrukken, info en foto's van de vele grote en kleinere reizen die we hebben gemaakt.

Waar zijn we nu:

Basecamp, Holland

netherln_loc

India, rondreis door Punjab en Ladakh

Gepost in India

Ons video reisverslag van de trip door Noord India, Punjab en Ladakh. We reizen langs Amritsar, Dharamsala, Manali en Leh. En maken een mooie trekking door de Sham regio in de bergen van Ladakh.