• AUSTRALIE - Western Australia - Langs de coastal highway
  • TIBET - Lunch bij Yamdrok Tso
  • KYRGIZIE - Song kol, bergmeer op 3016 m. hoogte
  • KYRGIZIE - Yurts bij het Song kol meer
  • KYRGIZIE - Tash Rabat, yurtlife!
  • KYRGIZIE - Kol Ukok
  • KYRGIZIE - Trekking naar Kol Ukok
  • KAZACHSTAN - Astana city centre life
  • KAZACHSTAN - Astana Bayterek Tower
  • TAJIKISTAN - 4500 Mtr hoogte, Zor Kul National Park
India - Ladakh

Vertrek uit Manali. We hebben drie dagen geleden onze tweedaagse busreis naar Leh geboekt en gaan de avond tevoren nog even langs het reisbureau om de gegevens van de bus door te krijgen. Opeens blijkt het weer erg moeilijk. We zijn kennelijk de enigen die geboekt hebben en ze willen de bus niet alleen voor ons laten rijden. Begrijpelijk, maar de alternatieven staan ons niet aan. We kunnen of vannacht om twee uur met de eendaagse busreis mee. Of een vage optie met een terugkerende jeep die misschien beschikbaar zou zijn. Zien we beiden niet zitten en er wordt wat heen en weer gebeld. Opeens blijkt ons twaalfpersoons minibusje wel beschikbaar en wordt deze aangevuld met locale mensen die naar Leh gaan. Maakt ons niet uit, we gaan nu gewoon op de afgesproken tijd.

Argentinie

Voor ons laatste bezoek in het noorden zijn we van Salta naar Cachi gereisd. Een prachtige busrit door de bergen. Eerst een smalle kloof, dan omhoog over groene bergen, stukje hoogvlakte, door het nationaal park “Los Cordones” (tien-duizenden enorme cactussen, bizar gezicht) en uiteindelijk in het dal aanbeland waar Cachi ligt. En aangezien we een middag-bus hadden was het bij aankomst al avond. En een zaterdagavond. En in dit geval maakte dat net het verschil. Het ienieminie dorpje krijgt in het weekend nogal wat bezoekers uit de stad voor een korte break. Geen bed meer te vinden!

Tibet

Om zeven uur gaat het wekkertje van het horloge. We beginnen eerst aan ons ontbijt van gisteren gekochte cake'tjes met koffie. Om acht uur op pad voor de beklimming naar de gletsjer. Het dorpje waar we overnachten is niet meer dan 15 huizen groot en al snel lopen we in de bossen. Het is een mooi en gemakkelijk pad wat naar boven gaat. Het grootste deel is langs de rivier die bij de gletsjer ontspringt. Het is een grauwe grijze rivier, net zoals de onderkant van de gletsjer er van een afstand uitziet. De wandeling naar boven duurt ongeveer 2 uur en is zeer de moeite waard.

Lhasa 03/05 - 11/05 De eerste twee dagen in Lhasa doen we lekker rustig aan. Onze 8-daagse trip was toch best wel vermoeiend en het is prettig om nu een beetje gas terug te nemen.Niet dat we helemaal niets doen want daar is Lhasa veel te leuk voor. Bij aankomst zijn we hier in het Banak shol guesthouse gegaan, metname door de goede verhalen die we hier over gehoord hadden. Het viel echter erg tegen. De kamers zijn erg lawaaierig en oud. Nu is dat niet zo erg want de afgelopen week hadden we niet anders, maar hier vragen ze er wel een behoorlijke prijs voor. De prijs - kwaliteit verhouding is dus nogal zoek. Dus de volgende dag geswitched naar het Kirey guesthouse. Hier een veel betere kamer voor minder geld.

India - Rajastan

Ons vluchtje uit Udaipur land om een uur of vier 's middags in Mumbai. Bij de uitgang van het domestic vliegveld staan de taxi mannetje's al op de uitkijk. Quasi nonchalant tegen een hek geleund houden ze alles wat westers lijkt nauwlettend in de gaten en zodra je de schuifdeuren uitloopt komen ze in actie. Inmiddels weten we de gangbare prijs en we proberen er een te vinden die op z'n minst net z'n vraagprijs in de buurt komt. Zoals meestal valt het niet mee en we lopen de straat op om bij de geparkeerde taxi's ons geluk te beproeven. Uiteindelijk bij een mannetje die de normale prijs vraagt ingestapt en op pad. Het blijkt een of andere koppelbaas te zijn en via een korte tussenstop, wisselen van taxi en een verse chauffeur gaan we eindelijk op pad.

Chili

De eerste dag op Paaseiland komt vooral vanuit de ligstoel op ons af. We doen het even lekker rustig aan vanmorgen. De vliegmarathon van gisteren was vrij vermoeiend. Roger, de eigenaar, komt vragen of we meedoen met het oudjaars feest. Eten en drinken het oude jaar uit. Natuurlijk! Er zal totaal een man of vijftig aanwezig zijn, gezellig!Later vang ik op dat hij vandaag te vissen gaat voor barbecue vulling tijdens het feest dus een deal is snel gemaakt, met de mannen uit vissen.

Welkom

Welkom op onze website. Je vindt hier van alles over onze grote passie: reizen over het aardbolletje. Verhalen, reisverslagen, indrukken, info en foto's van de vele grote en kleinere reizen die we hebben gemaakt.

Waar zijn we nu:

Basecamp, Holland

netherln_loc

Lhasa

Gepost in Tibet

Verslag van onze Tibetreis in 2004. Het tweede deel uit deze reis. We verblijven een week in Lhasa en verbazen ons over het contrast tussen het moderne Chinese deel met z'n hoge gebouwen en snelle levensstijl en het oude centrum waar het lijkt of de tijd heeft stil gestaan. We vermaken ons prima in deze oude stad rondom het Barkhor plein en zijn vele bezienswaardigheden; oa. de Jokhang tempel, het Potala en het Sera klooster. {google}-2473979065708571196&hl{/google}